poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Aż trzy pozytywy

Jak zamówiona na Dzień Ziemi, dotarła dziś przesyłka niespodzianka z książką Pamiętnik grzecznego psa. Pasuje do dzisiejszych obchodów (o ile można tak nazwać uganianie się po krzakach z workiem na śmieci), bo raz - opisuje relacje psa i człowieka, a dwa - autorzy, Katarzyna Terechowicz i Wojciech Cesarz, deklarują się jako pasjonatka i zwolennik ekologii. Czytając z maluchami, będziemy więc wypatrywać zielonych wątków. A może przeglądzik ekoterrorystycznych książek dla dzieci z tego wyjdzie? Albo psich? Też fajnie.

Pamiętnik przybył w towarzystwie Niedoparków - zdobywców czeskiego tytułu Książki Dziesięciolecia dla Dzieci i Młodzieży. Nie dość, że ilustracje cudne, to książkę już dawno polecała mi przyjaciółka. Czytać, czytać, czytać!

Ostatnią z paczki wygrzebałam książkę o długaśnym tytule Mamo, tato, co ty na to? I nauka i draka, czyli jak zadbać o zdrowie przedszkolaka i uczniaka. (Powinno być co WY na to, ale darowanemu...) W środku wesoło, ruchliwie, ekologicznie, sportowo i jest też rozdział o relacjach dzieci (ludzkich) i zwierząt (innych niż ludzie).

Dzieje się u nich, warto zaglądać
Ten zachwycający mnie zestaw okazał się nagrodą w konkursie Nasza zimowa książka fundacji ABCXXI, promującej czytanie dzieciom. Zupełnie zapomniałam, że napisałam tekst na ten zimowy konkurs, więc ucieszyłam się jak dziecko. Serdecznie dziękuję!

PS - Nie mogłam oderwać córeczki (czteroipółletniej) od Pamiętnika grzecznego psa. Dobiłyśmy do 50. strony!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz